این روزها خرید ماشین و یادگیری چگونگی رانندگی با آن ساده است اما فهمیدن نحوه کارکرد ماشین به مراتب دشوارتر است ، بجز این باید بدانید چطور آن را در بهترین وضیعت نگهداری کنید. اما جای نگرانی نیست ما قصد داریم تا به شما در تبدیل شدن به یک راننده دانا و آگاه در جاده کمک کنیم.
بسیاری از مردم فکر می کنند که روغن به فرایند احتراق بهتر خودرو کمک می کند اما در واقع ،
تایر یدکی برای افزودن بار اضافی به ماشین شما طراحی نشده است. هر راننده لازم است که محل لاستیک یدکی خودروی خود را (به همراه جک و آچار مخصوص) بداند تا در هنگام نیاز به تعویض لاستیک به دنبال آن نگردد. لاستیک های زاپاس معمولا در داخل صندوق یا پنل صندوق هستند، اما بسته به مدل خودرو مکان قرارگیری لاستیک یدکی متفاوت است.
همچنین قبل از اینکه از ماشین خود استفاده کنید، حتماً وجود لاستیک و دیگر لوازم یدکی را چک کنید. درصورت استفاده از لاستیک زاپاس لازم است که لاستیک آسیب دیده را تعمیر و یا تعویض کنید و آن را در محل لاستیک زاپاس قراردهید.
در عملیات تعویض تایر مهمترین عامل کنترل و مهار وزن خودرو و برداشتن وزن از لاستیک ها است که این امر به سادگی توسط جک موجود در خودرو میسر می شود.
آیا تا به حال در هوای بارانی با برف پاک کن معیوب رانندگی کرده اید؟ اصلاً لذت بخش نیست! سلامت تیغه های برف پاک کن یک ضرورت است که بسیاری از مردم تمایل به نادیده گرفتن آن دارند و این مسئله را وقتی متوجه می شوند که دیدشان مختل شود و در معرض خطر تصادف بسیار شدیدی قرار بگیرند. اگر می خواهید برف پاک کن های شیشه جلو اتومبیلتان بهترین عملکرد را داشته باشند، تیغه های آنها را از نظر شکل ظاهری بازدید کنید. به طور کلی، شما باید آنها را هر شش ماه تعویض کنید، هر چند بهتر است ابتدا با دفترچه راهنمای ماشین خود چک کنید.
یکی دیگر از اجزای اساسی که هر راننده باید در نظر بگیرد، مایعات ماشین است. اگر می خواهید ماشینتان بطور هماهنگ و بدون نقص کار کند، بطور منظم مایعات مورد نیاز خودرو را بررسی کنید. در اینجا. پنج مورد مهم از مایعات خودرو را نام می بریم:
§ روغن موتور
§ آب رادیاتور (خنک کننده)
§ روغن هیدرولیک فرمان
§ روغن ترمز
§ روغن گیربکس
§ آب شیشه شوی
شما ممکن است فکر کنید باد تایر چرخ ها واقعا مسئلهی مهمی نیست، اما این اشتباه خیلی بزرگی است. باد لاستیک در واقع یکی از مهمترین مسائل ایمنی خودرو شماست؛ چرا؟ وقتی لاستیک خودرو کم باد است، قسمت بیشتری از آن سطح زمین را لمس می کند و می تواند اصطکاک بین جاده و تایر را افزایش دهد. وقتی این اتفاق می افتد، سرعت استهلاک تایر بیشتر می شود و عمر مفید تایر را کاهش می دهد و همچنین در بعضی موارد گرم شدن بیش از حد لاستیک فرسوده ممکن است منجر به ترکیدگی لاستیک شود، که این اتفاق در برخی موارد منجر به تصادفات هولناک می شود.
برعکس، وقتی باد لاستیک زیاد باشد، سطح کمتری از تایر با زمین در تماس است، که این باعث می شود رانندگی همراه با تکان های زیادی باشد و آرامش و راحتی در رانندگی را سلب می کند . همچنین باریک شدن سطح تماس لاستیک و جاده، باعث کاهش قابلیتهای لاستیک و پایداری آن می شود که این مسئله می تواند شما را در محاسبه منطقه زمانی مناسب برای گرفتن ترمز خودرو خود دچار اشتباه کند. از دیگرعوارض ناشی از زیاد بودن باد لاستیک ها می توان به، ساییده شدن بیش از حد قسمت میانی لاستیک و از بین رفتن قابلیت جذب نیروهای وارد شده از سطح جاده به قسمت های میانی لاستیک و افزایش آسیبپذیری آنها؛ به دلیل تجمع نیروها در مرکز آجهای لاستیک لایههای آن در زمان گرم شدن ، تمایل زیادی به جدا شدن دارند.
بدیهی است، اگر شما در تنظیم باد لاستیک خودرو بطور ناخواسته دچار اشتباه شده اید، بهتر است فشار باد لاستیک بیش از حد مجاز آن باشد به جای آنکه فشار پایین تر از حد مجاز باشد. اما اگر قصد دارید که طول عمر لاستیک بالا رود و خطرات ناشی از عدم تنظیم مناسب باد به حداقل برسد توصیه می شود که همواره فشار باد لاستیک را متناسب با استاندارد های درخور فصول سال و شرایط آب و هوایی گوناگون تنظیم کنید.
لاستیک درآر سواری هلپ دار (لاستیک درار با ابزار کمکی)
لاستیک درآور سواری 4 پدال (تیوپلس)
دستگاه تنظیم نور چراغ اروپایی (ایتالیایی) مدل HBA18A تاپ اتو - ToPAuto